Znalazłeś mojego bloga? Przeczytaj nim zatracisz się w lekturze!

Na tym oto blogu znajdują się książki, opowiadania i scenariusze(wyłącznie) mojego autorstwa. Znajdziecie je z poku w kolumnie o nazwie "Książki". Wystarczy kliknąć w wybrany tytuł a przeniesie was do strony z treścią książki czy scenariusza. A na stronie głównej bloga dodaje posty zazwyczaj z informacją o dodaniu kolejnej części książki czy scenariusza. W całości napisane (dodane) jest: "Koszmar nocy, Tribe", Scenariusz - "Cena Sławy" i Scenariusz- "Romeo i Julia". Scenariusz "Romeo i Julia" jest oparty na znanym dramacie Shekspira. Akcja toczy się we współczesnych czasach. To jak by ktoś miał mi coś do zarzucenia.
Dziękuję za uwagę. Miłego czytania.

"Sztuka rodzi się tylko z najwyższego poruszenia najintymniejszych mocy duszy" - Friedrich Schelling

piątek, 9 grudnia 2011

Seria "Upadli"

Witam

     Dzisiaj chciała bym zrecenzować książkę, a właściwie serię książek autorstwa Lauren Kate p.t. "Upadli. Do tej pory z planowanych 4 tomów wydane zostało 3: "Upadli", "Udręka" i "Namiętność". Cała trójka dumnie zdobi moją półkę. Pierwsze tomy serii książek mają to do siebie, że bardzo często nie dają żadnych odpowiedzi, a odpowiednio zakończone rozbudzają niesamowitą chęć do "pożarcia" kolejnego. Tak jest też z "Upadłymi". Idealnie nazwali tą serię- hipnotyzująca, ponieważ nie odłożysz jej póki jej nie skończysz.


Co byście czuli nie mogąc być z osobą, która jest waszym przeznaczeniem?

Para kochanków.

Sarożytna wojna.

Skazani na miłość która nigdy się nie spełni.

Przeznaczeniem niektórych Aniołów jest Upadek.

***

Upadli
  

W Danielu Grigori jest coś boleśnie znajomego.
Luce Price zwraca uwagę na tajemniczego i zdystansowanego Daniela już pierwszego dnia w szkole Sword & Cross w dusznej Georgii. On jest jedynym jasnym punktem w miejscu, gdzie nie wolno korzystać z komórek, inni uczniowie to świry, a każdy ich ruch śledzą kamery.
Choć Daniel nie chce mieć nic wspólnego z Luce - i robi wszystko, żeby dać jej to wyraźnie do zrozumienia - dziewczyna nie potrafi się powstrzymać. Przyciągana niczym ćma do płomienia, musi dowiedzieć się, jaką tajemnicę ukrywa Daniel... nawet gdyby to miało ją zabić.
Cały wątek jest dosyć zawiły i nie dostajemy odpowiedzi podanych na tacy- musimy wiele rzeczy sami się domyślać a na większość pytań odpowiedzi dostajemy w kolejnych tomach serii. Nie przeraźcie się "grubością" książki. Mimo że przez swoje zawiłe wątki czasami nie czyta się jej lekko to czcionka jest dosyć duża i ułatwiająca czytanie. W sumie spodziewałam się czegoś zupełnie innego. Może więcej iluzji. Mimo to książka jest bardzo fajna. Jedyne co mi przeszkadza to relacje Daniela i Lucy. Takie trochę sztuczne w niektórych momentach. Pierwszy tom z serii kosztuje: w miękkiej okładce 35 złotych a w twardej 45. Uważam że naprawdę warto ją kupić.


***

Udręka


Piekło na ziemi.
Tak właśnie czuje się Luce z dala od swojego chłopaka Daniela, upadłego anioła. Minęła wieczność, nim się odnaleźli, ale teraz znów się rozstaną... Daniel musi walczyć z Wygnańcami -  nieśmiertelnymi, którzy chcą zabić Luce. Dziewczyna ukrywa się w Shoreline, szkole na skalistych wybrzeżach Kalifornii, gdzie  przebywają wyjątkowo uzdolnieni uczniowie - Neflim, potomkowie ludi i upadłych Aniołów. W Shoreline Lucy dowiaduje się, czym są cienie i jak może je wykorzystać, by zobaczyć swoje wcześniejsze wcielenia. Jednakże, im więcej się dowiaduje, tym bardziej prześladuje ją myśl, że Daniel nie powiedział jej wszystkiego. Coś przed nią ukrywa - coś niebezpiecznego. A jeśli wersja przeszłości, którą opowiedział jej Daniel nie jest prawdziwa? A jeśli przeznaczeniem Luce jest życie z kimś innym?
Przepisałam to z okładki książki. Drugi tom kupiłam razem z pierwszym więc nie można mówić o jakimś długim wyczekiwaniu na niego. Jednak gdy skończyłam pierwszą część od razu sięgnęłam po "Udrękę". Przeczytałam ją jednym tchem. Jest ciekawa, dużo się w niej dzieje i nie jest za "gęsta" czyli nie napchali tam za dużo wątków. Idealne. Jak na razie jest najlepsza. Drugi tom kosztuje z twardą okładką 45,90 zł a z miękką 35,90 zł. Po prostu trzeba ją przeczytać.


***

Namiętność

„W każdym życiu wybiorę ciebie. Tak, jak ty zawsze wybierałeś mnie. Na zawsze”.
Luce była gotowa umrzeć dla Daniela. I to właśnie robiła. Raz za razem. Luce i Daniel stale odnajdywali się, po czym wkrótce zostawali boleśnie rozdzieleni – Luce umierała, a Daniel pozostawał samotny i nieszczęśliwy. Może wcale nie musi tak być…? Luce jest pewna, że coś – lub ktoś – w jednym z jej wcześniejszych wcieleń może jej pomóc w obecnym. Dlatego wyrusza na najważniejszą podróż swojego życia - powraca w przeszłość, by na własne oczy zobaczyć swoje romanse z Danielem… i odnaleźć klucz, dzięki któremu ich miłość mogłaby przetrwać. Cam i legiony aniołów oraz Wygnańców rozpaczliwie pragną pochwycić Luce, lecz nikt bardziej gorączkowo niż Daniel. On goni za Luce przez ich wspólne przeszłości, przerażony tym, co mogłoby się wydarzyć, gdyby zmieniła historię. Wtedy bowiem ich ponadczasowa miłość mogłaby zginąć… na zawsze.
Jest najkrótsza z całej serii do tej pory (różnica w około 50 stronach), ale za to najbardziej naszpikowana akcją ze wszystkich. W sumie nie jest też przesyt ale już "stoi na krawędzi". W książce jest też błąd, w sumie to może tylko u mnie. Na samym końcu po zakończeniu książki powtórzone zostało może z 10-20 stron. Zmarnowali kilka kartek, ścieli drzewa... no cóż jednak nie opowiadam tu o ekologii tylko o książce. W sumie książka troszeczkę jest "nytka". Trzyma się to w "ramach", nie wychodzi poza ustawiony limit. Jeśli rozumiecie o co mi chodzi. Książka kosztuje w twardej okładce 45,90 zł a w miękkiej 35.90 zł. Mimo wad jest bardzo ciekawą i wartościową lekturą.



3 komentarze:

Anonimowy pisze...

mówiłam o recencji i polecaniu książek.! Mam nadzieję, że ię przyda. Mogłabyś u mnie napisać ile kosztują te książki?
The Star Of Style ♥

Anonimowy pisze...

Jak przeczytasz intruza to pożyczysz?
Dzięki za wiadomość na moim blogu :)
ja jeszcze "zaćmienie" kończę czytać i zaraz zabiorę sie za "przed świtem". I już o to niedługo będę szukała nowej jak ty to nazywasz...a! cegły do przeczytania :)
Pozdrawiam ♥
The Star Of Style ♥

Katz pisze...

Super blog;)

Eteryczne tło fajna czcionka..
Aż chce się go czytać;)

Wejdziesz na mojego bloga?http://branxxxrobotka.blogspot.com/2012_01_01_archive.html

Ilu was mnie znalazło

Obserwatorzy